Реклама
Гепи ме
В момента 33 госта онлайн
--------------
Контакти
Декларация за поверителност
Филми Рецепти Вицове Хороскопи Съновник Радио Online TV Игри Клипове Картички Музика Чат


Соята и защо трябва да е в менюто ни | Печат |

Много учени са убедени, че честата употреба на соеви продукти има цялостно, благоприятно въздействиеСоята и защо трябва да е в менюто ни върху човешкия организъм в сравнение с много други храни. Соята е богата на различни видове фитовещества, някои от които –  единствени по рода си. Соята съдържа изофлавоноиди (наричани още "фитоестрогени или "естрогените на Природата", контролиращи действията на хормоните и предпазващи от рак), генистеин (антикарценогенно вещество, което възпрепятства ензимите, отговорни за образуването на тумори и е особено благотворно при рак на простатата), фитиева киселина (антиокислител, който забавя развитието на туморите), сапонини (химични съставки, които разрушават раковите клетки), протеини, калций, желязо, магнезий, фосфор, калий, фолацин и др.
Десетте най – големи плюса на соята:

1. Укрепва имунната система.
2. Антиокислително действие. Соевите храни съдържат антиокислители - съставки, които предпазват клетките на организма от вредата на нестабилните кислородни молекули, наречени свободни радикали. Свободните радикали могат да причинят различни форми на рак и водят до остаряване.
3. Понижава холестерола. Изследванията от различни страни потвърждават свойствата на соята да намалява количеството на вредния холестерол в кръвта.
4. При рак на гърдата. Жените, които често използват соя в храната си, имат по – малък риск от образуване на рак на гърдата.
5. При бъбречни болести. Белтъчините на соята, в сравнение с животинските белтъчини, са много по-полезни за хора с нарушена функция на бъбреците.
6. При рак на дебелото черво. Изследвания на американски учени доказват благотворното влияние на соята върху лечението на рак на дебелото черво.
7. При остеопороза. Соята стимулира възстановяването на костната тъкан.
8. При менопауза. В Китай жените минават през менопаузата много по – спокойно и естествено. За това допринася и редовната употреба на соеви храни.
9. При рак на белите дробове. Научните изследвания показват връзката между соевото хранене и ниските проценти на рак на белите дробове.
10. При рак на простатата. Честото хранене със соя стимулира разрушаването на раковите клетки на простатата при мъжете.

 
< Предишен   Следващ >
Ново


Онлайн ТВ от цял свят
Безплатни разговори
Полезно
Сметки онлайн
Изчислителни модули
Институции
Медии
Услуги
Портали
ТВ програми
Университети
Работа - Агенции, Борси
Торенти
Градове и села в България
Съобщения от държавните институции
Направи си Блог
Пожелания
SMS
Калкулатори
Вижте още
Новини
Бизнес
Спорт
Здраве
Любопитно
Шоу бизнес
Автомобили
Технологии
Софтуер
Свободно време
Филми и музика
Интернет
Lifestyle
Реклама
Запознанства | Za-TEBE.com | Стани Известен | Безплатни Обяви | Скандално | Oбяви | Zanox GSM & SMS | HelpBG.com | Поздравителни картички | bghelp.bg | Интернет каталог | Atol.bg | Мрежа от приятели | exooo.com | elmaz.com | Любовни писма | startirai.com | Хороскопи | Имоти | Работа | Новини | Бизнес Новини | Клюки | Лайфстайл | Запознанства | Судоку онлайн. Sudoku | Вестник 24 | БЪЛГАРСКИТЕ КЛЮКИ | Чудеса, хороскопи | Игри, igri | Phone Arena BG